Arkadaslar bu haftadan itibaren derse katilamayan arkadaslar icin ders notlarini blog'a yazmaya karar verdik. Elimden geldigince derste not tutumaya gayret ettim eksiklerim varsa uzerine eklersiniz.
Eti hakkinda bir proje hazirlayacagiz.Gruplara ayrildik.Gruplar proje fikirleri uretecek ancak bunun haricinde gruplar arasi toplu fikir payylasimlari da yapacagiz.
GRUPLAR:
levent-ufuk
merve- ceren duymaz-zeynep
ege-serhat-ozlem cakir
ozlem soydan-aylin-ceren esin
sertug ise henuz bir gruba girmedi kendisinden mail bekliyorum.
Ders esnasinda Eti'nin web sitesi,youtube da reklamlari ve bazi videolarla, facebookta Eti hakkinda acilan gruplar incelendi.
Global'in Eti konusunda en bilgili :) kişisi bize bilgi verdi.Mutluay hnm. yanilmiyorsam.
Projenin icerigi bize kalmis yaratici her turlu fikre aciklar. Etiyi cocuklarla ozdeslesen bir marka ancak artik genclere yonelmek istiyor bu projede sosyal medyayi isin icine katacagimiz icin bilgisayarla hasir nesir olan bir kesime ihtiyacimiz var bu da gencler demek. Ancak yas araligini sadece 15-30 civari dusunmek olmaz biraz daha yukariya 40lara kadar tasiyabiliriz. bu da tam anlamiyla netlik kazanmadi.
oyun/tartisma konusu/facebook icinde grup,applicatin vb. olabilir. Ders esnasinda konusurken cocuklugumuzda Eti'nin jingle'i basta olmak uzere urunleriyle de bizi cok etkilemis oldugunu anladik. Eti puf reklami,Eti cin,Eti puf kabiyla (erkekler) sinek yakalamaya calismak, "bir bilmecem varrrr cocuklarrrr", eti cici bebe bizde iz birakanlar. Bunlari gunumuze de tasimak gibi bir fikir de olabilir. Eti su anda cikolata keyfi ile cikolatada da iddiali oldugu icin buna yonelebiliriz. yeni tatlar ve yeni ambalajlarla piyasadalar su an.
viral pazarlamanin onemini vurguladi ceyda hoca,wom da bunun bir alt basligi.beklenmedik sekilde hizli bir yayilma sagliyor.Yayilma beklenmedik olsa da bunu yonetmek gerek. Birileri bir yerlerde videolar koyabilir ya da yorumlar yazabilir ancak bu yorumlşar iyi oldugu kadar kotu de olabilir bu durumlarda da bunlari yonetmek gerekliligi ortaya cikiyor.Bunla nasil basa cikariz??
Eti biskuvi,kraker,cikolata ve kek alaninda boy gosteriyor. 250 civari urunu var. Kek konusunda lider.Eski urunlerine ar-ge yaparken bir taraftan da yeni urunler cikartiyor.Tat goruntu gibi konularda tuketiciden geribildirim alip buna gore ar-ge yapiyor.Fabrikasi eskisehir'de olan Eti'nin sahipleri artik kurumsallastiklari icin CEO atamislar.Global de iletisim stratejilerini yapiyor. Seneye bir sosyal sorumluluk kampyasina baslama ihtimalleri var.
gelistirilecek projeler arasinda urun ya da utrun gruplarina odaklanabiliriz. mesela "saglikli lifli urunler"...
Lezzet uygarligi sloganindan yola cikarak bir seyler uretebiliriz..
Mutluluk iki parmagini arasinda reklamini izledigimizde etini de genclere yonelmek istedigini anliyoruz.
bu hafta on arastirmasini yaptiktan yeni fikirlerle geldikten sonra projelere baslayacagiz.
PROJE
1. aşama: İÇERİK oluşturma : (ürün, hedef kitle, marka, belirlenmesi. Etkileşimli, yaratıcı, ilgi çekici uygulama önerisi)
2. aşama: YAYILMA yaraticilik : (nasil, hangi kanallar)
3. aşama: ÖLÇÜMLEME
umarim anlatabilmisimdir :)
sevgiler
mer&
12 mart 2008 ders notu
13 Mart 2008 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
5 yorum:
birazcık msn alışkanlığıyla harfleri yutmuşum ama idare edin artık :)
Merve,
Ellerine sağlık. Dersi çok iyi özetlemişsin. Önümüzdeki haftaya kadar herkes proje hakkında yaratıcı fikirler (bir ürüne veya ürün grubuna yönelik aktivite, oyun, yarışma vs.) hakkında biraz düşünürse epey ilginç şeyler bulabiliriz.
Mervecim malum sebeplerden dolayı henüz bir gruba katılamadım. Baktım herkes 3'lü gruplar olmuş. Levent ile Ufuk kabul ederlerse, ben de düzeni bozmamak için onlara dahil olabilirim. Aksi halde de sen seç bir grup, ben uyarım.
Grup konusundaki son düzeltmemi yapıyorum... Grupsuz kaldığım için, dünden itibaren Merve'lerin grubuna girmiş bulunmaktayım. Herkesin bilgisine.
nokta :)
Yorum Gönder